2015. november 3., kedd

Robot teknősök - Személyes tapasztalatok

A robot teknősök társasjátékról már írtam korábban a játékos programozás gyerekeknek sorozatban, azonban most szeretném a saját tapasztalataimat is megosztani a játékkal kapcsolatosan. A kisfiam 4 éves születésnapjára kapta tőlem ezt a társasjátékot és azonnal láttam hogy tetszeni fog neki, sok szép színes kártya amiket lehet rakosgatni... 

Megbeszéltük a szabályokat és elkezdtünk vele játszani. A szabályok szerint ő pakolta le a kártyákat, én pedig a lerakott kártyák alapján irányítottam a teknőst, valamint néha szerepet is cseréltünk. Egy nekifutásra 2 játékot tudtunk játszani (kb. 15 perc, utána mással játszottunk mert megunta) de nagy meglepetésemre, így is nagyjából 5 nap alatt végig mentünk az összes pályán (1. kőfal, 2. jégfal+lézer, 3. tolható láda, 4. funkció béka). Nagyon érdekes volt, hogy a függvény hívást - a funkció béka kártya lerakásával egy általunk előre megadott kártyasor lépései hajthatók végre - azonnal megértette és tudta is használni. Persze ennek nagyon örültem, azonban ezzel kijátszottuk a játékot és nincsenek újabb kártya típusok amiket pedig még várt volna...

Megfigyeltem, hogy nem menet közben gondolja ki, hogy melyik lesz a következő kártya amit le fog tenni, hanem miután felépítettem az akadálypályát, még a játék kezdete előtt a kezével végigmutatja, hogy merre fogja majd irányítani a teknőst, azaz előre megtervezi annak az útvonalát (a programsort), aztán csak gyorsan ledobálja a kártyákat én meg tologatom a teknőst és kiadom a kötelező berregő hangokat.

Ez egy ajánlott vétel! .)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.