2016. július 24., vasárnap

EMA and Plumbr - Memory leak hunting

Hogy ne mindig csak a dynaTrace-ről legyen szó, most az Eclipse Memory Analyzer-rel és a Plumbr eszközökkel mutatom meg, hogyan lehet megoldni egy memória szivárgást. Egy web-alkalmazásnál tapasztaltam azt a jelenséget, hogy néhány undeploy-deploy művelet hatására java.lang.OutOfMemoryError: PermGen space hiba keletkezett. A szokásostól eltérően, most nem a dynaTrace-t vettem elő (mert az adott szerveren nem volt DT licence) hanem más alternatívákat.

Az OutOfMemory hatására készült egy heap dump, amit betöltöttem az EMA eszközbe. Itt van egy jó tutorial az EMA-val való ClassLoading leak megtaláláshoz. A megoldáshoz nem kellett sokat keresgélni, mert már a beépített Leak Suspect Report is kimutatta, hogy hol lesz a probléma, mindenesetre azért kicsit magam is megnézegettem a dumpot, ahol bebizonyosodott, hogy az oracle jdbc driver miatt, az osztálybetöltő nem tudott felszabadulni.


Már rég kiakartam próbálni a java agnet alapú Plumbr free verzióját, ezért ez a memory leak pont kapóra jött nekem. A Plumbr nem az utólag elkészített heap dump-ot analizálja, hanem real-time figyeli az alkalmazásunkat és ha egy anomáliát talál, azonnal kijelzi a probléma okát és még megoldási javaslatokkal is ellát minket. Ezt már nevezem!


Itt, itt meg itt találtam néhány leírást ami pontosan illeszkedett erre a problémára, röviden tehát a leak-et az okozta, hogy az adatbázis driver nem került sohasem felszabadításra egy WildFly bug miatt, amit az osztálybetöltési policy módosításával sem sikerült orvosolni. Végül, más megoldás hiányában - egy nem szép - de működő programozott megoldást próbáltam ki amivel megoldódott a hibajelenség.


Jut eszembe, a Java 8-ban már nincs is perm gen space helyette van metaspace. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.