2016. szeptember 1., csütörtök

dynaTrace - Memória szivárgás beazonosítása

Az előző cikk folytatásaként, egy éles rendszerben előfordult memória szivárgáson keresztül fogom megmutatni, hogy hogyan is kell a dynaTrace-szel a gyökér okokig eljutni. Általában minden azzal kezdődik, hogy a dynaTrace-től kapunk egy riasztást, hogy kevés a szabad memória vagy túl sokat GC-zik az appserver, majd a Process Health dashboardon validáljuk, hogy valóban ez a helyzet. Restart után készítettem néhány Memory Consumption Trending dump-ot és beazonosítottam, hogy mely osztályok példány száma növekszik. Esetünkben a BasifTopup osztályból 669.195 darab volt a heap-en.


Ezután a System Profile/Sensors menüpont alatt a BasifTopup osztályra felhelyeztem egy memória szenzort. A dynaTrace hot sensor placement feature segítségével, külön újraindítás nélkül, futásidőben aktiválódott ez a szenzor szabály.


Selective Memory Dump-ok készítésével látható váltak az objektum allokációk, ahonnan pedig továbbfúrtam azokhoz a PurePath-okhoz, ahol ezek az objektum példányok létrejöttek.

A PurePath hívási láncnál megjelent, hogy a BasifTopup példányai, a registerResultInUnitOfWork() metódus hívásnál keletkeznek nagy számban. Innen két kattintással a bytecode visszafejtésével elém tárult a forráskód, ami alapján megtettem a javaslataimat a probléma elhárítása érdekében.


Hát nem egyszerű és nagyszerű? :))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.