2015. január 2., péntek

2014-es évértékelő

Ezt az évet is a szokásos visszatekintő évértékelőmmel kezdem, amiben röviden összefoglalom mit is csináltam az elmúlt esztendőben, de előtte még egy hirdetmény következzen. Mivel többen is szóltatok, hogy nehéz megjegyezni a blogom url-jét és a régi nagy kedvenc JBoss Seam keretrendszert is már máshogy hívják (4 éve innen jött a Seamplex név), ezért új domain nevet választottam.

A munkám alapvetően nem változott az elmúlt 2 évben, még mindig a dynaTrace hivatalos támogatásával, pilotolással és performancia optimalizálással foglalkozom. A tavalyi évhez képest az ügyfélszámunk ismét sokat nőtt, a meglévő ügyfeleink egy részénél pedig licence-ket is bővítettünk. Hát igen, ők már mind a dynaTrace APM eszközt használják:

  • Raiffeisen Bank Zrt.
  • K&H Bank Zrt.
  • Erste Bank Hungary Zrt.
  • MagNet Bank Zrt.
  • Raiffeisen Bank Románia
  • Magyar Telekom Nyrt.
  • Telenor Magyarország Zrt.
  • Földgázszállító Zrt.
  • MVMI Informatika Zrt.
  • Generali Biztosító Zrt.
  • GIRO Zrt.
  • ShiwaForce Zrt.
  • Szerencsejáték Zrt.
  • Magyar Közút Nonprofit Zrt.
  • Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
  • Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság
  • Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

A megnövekedett dynaTrace installációk támogatása miatt, a tavalyi év elején felvettünk egy új kollégát (Attilát) aki leginkább a .NET-es dynaTrace ügyfelek és a DC-RUM-os support tevékenységeket végzi. Hát nagyon úgy néz ki, hogy ebben az évben ismét szükség lesz a bővülésre. (Ha érdekel a téma, szólj!)

Ami pedig engem illet, a dynaTrace-es feladataim mellett, az év elején részt vettem az amsterdami Compuware EMEA rendezvényen, előadtam a Szoftvertesztelés VI. és a 2014-es webes konferencián, fent voltam a ComputerWorld címlapján és írtam az agilis teljesítmény-menedzsment fontosságáról. A már régóta halogatott Oracle Java vizsgákat is leraktam (1Z0-803, 1Z0-804), így hivatalosan is Oracle Certified Professional, Java SE7 Programmer lettem, ami azért volt fontos a számomra, mert a dynaTrace-es ügyfeleinknél elkezdtem a Jávát is oktatni.

Ez a Java oktatási ötlet egyébként onnan jött, hogy a dynaTrace-t legtöbbször az üzemeltetés vásárolja meg és az üzemeltetők általában nem rendelkeznek elegendő Java ismerettel, ami viszont sokszor hasznos lehet a dynaTrace használatakor. Ezért találtam ki, hogy hozzunk létre Java oktatásokat az üzemeltetőknek, így születtek meg a Java SE üzemeltetőknek és a Java EE üzemeltetőknek című 5 napos tréningek. A Java EE tréning gyakorlati feladataihoz több alkalmazás szerverből is lehet választani (Weblogic, WebSphere, JBoss) így mindenki azon tanulhat amit egyébként is használ nap mint nap.

Úgy gondolom, hogy a legizgalmasabb része az évértékelőknek mindig is a jövőre vonatkozó szakmai célok meghatározása. Mivel hasznosnak bizonyultak és a munkahelyem is támogatja, szeretném folytatni a Java vizsgák letételét a Java SE 8 professional illetve valamelyik hamarosan kiadásra kerülő Java EE 7 expert vizsgával. Tervezem, hogy blogolok majd a Java 8 újdonságairól, a dynaTrace-szel beazonosított tipikus problémákról és a mostani kedvenc témakörömről, az egészen fiatal gyerekeknek szóló programozás oktatás lehetőségeiről, ami igazából csak egy fontos dologról szól, a kreativitásról!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.