Most egy új téma következik a programozáshoz kapcsolódóan. Mivel érdekelt a téma és körbenéztem, megosztom veletek amit találtam:
Programozni jó és a világ is olyan irányba halad, hogy a gyerekek minél korábban megismerkedjenek a kódolás szépségeivel, mivel fejleszti a logikus gondolkodást, a problémamegoldó készséget és a kreativitást is. Azzal nem értek egyet, hogy a gyerekeket már 10 éves kor előtt a számítógép elé kellene ültetni kódolni, de úgy gondolom hogy vannak olyan játékok amikkel igenis lehet fejleszteni a programozói készségeket. Innen jött az ötlet, hogy a következő sorozatomban felkutatom azokat a lehetőségeket amivel a 3 és 14 év közötti korosztályt el lehet kezdeni programozni tanítani.
Az én időmben persze még nem volt túl nagy választék, nekem például egy C64-es gépem volt amin egyszerű programokat írogattam BASIC-en, de az általános suliban is tanultunk programozást már 3. osztálytól Logo nyelven. A Logo egyébként a mai napig is megállja a helyét, most is csak ajánlani tudom. Azóta viszont majdnem eltelt 20 év és szerencsére a lehetőségek száma is megsokszorozódott, szóval lesz miből válogatnom.
A következő néhány bejegyzésben olyan a programozást tanító játékokat fogok bemutatni, amelyek kifejezetten óvodás vagy általános iskolás gyerekek számára készültek. A válogatás és az értékelés is szubjektív, így csak a saját véleményemet tükrözi. Összeírtam azokat a jellemzőket, amelyeket én fontosnak tartok egy ilyen játéknál, igaz mindegyiknek egyik játék sem fog megfelelni:
- Primo - Logo programozás óvodásoknak
- Codie - A hernyótalpas jármű, ami megtanít kódolni
- KIBO - Programozás fakockákkal
- Dash & Dot - Használd a kreativitásod
- Cubes Coding - Kockával kódoljon a gyerek
- Toot - Programozás tanulás hangokkal
- Lego Mindstorms - A legók királya
- Robot Turtles - Társasjáték Logo alapokon, személyes tapasztalatok
- Code Monkey Island - Társasjáték ifjú kódereknek
Az én időmben persze még nem volt túl nagy választék, nekem például egy C64-es gépem volt amin egyszerű programokat írogattam BASIC-en, de az általános suliban is tanultunk programozást már 3. osztálytól Logo nyelven. A Logo egyébként a mai napig is megállja a helyét, most is csak ajánlani tudom. Azóta viszont majdnem eltelt 20 év és szerencsére a lehetőségek száma is megsokszorozódott, szóval lesz miből válogatnom.
A következő néhány bejegyzésben olyan a programozást tanító játékokat fogok bemutatni, amelyek kifejezetten óvodás vagy általános iskolás gyerekek számára készültek. A válogatás és az értékelés is szubjektív, így csak a saját véleményemet tükrözi. Összeírtam azokat a jellemzőket, amelyeket én fontosnak tartok egy ilyen játéknál, igaz mindegyiknek egyik játék sem fog megfelelni:
- Adjon teret az egyéni kreativitásnak, de tartalmazzon konkrét feladatokat is
- Ne kelljen hozzá a számítógépet vagy a mobil telefont bekapcsolni
- Legyen strapabíró, különösen a 3-6 éves gyerekeknek szánt játékoknál
- Legyen bővíthető (akár saját) kiegészítőkkel
- Egyénileg és többen is lehessen vele játszani (csapatban vagy egymás ellen)
- Legyen megfizethető, mert a programozás mindenkié
Gyerekként nagyon nem kedveltem a kis teknőst :) (Comenius Logo)
VálaszTörlésTalán túl korán találkoztál vele. Egyébként így visszagondolva a Prince Of Persia meg a Pre2 után kicsit komolyabb grafikát is használhattak volna.
Törlés