2015. január 6., kedd

Játékos programozás gyerekeknek

Most egy új téma következik a programozáshoz kapcsolódóan. Mivel érdekelt a téma és körbenéztem, megosztom veletek amit találtam:


Programozni jó és a világ is olyan irányba halad, hogy a gyerekek minél korábban megismerkedjenek a kódolás szépségeivel, mivel fejleszti a logikus gondolkodást, a problémamegoldó készséget és a kreativitást is. Azzal nem értek egyet, hogy a gyerekeket már 10 éves kor előtt a számítógép elé kellene ültetni kódolni, de úgy gondolom hogy vannak olyan játékok amikkel igenis lehet fejleszteni a programozói készségeket. Innen jött az ötlet, hogy a következő sorozatomban felkutatom azokat a lehetőségeket amivel a 3 és 14 év közötti korosztályt el lehet kezdeni programozni tanítani.

Az én időmben persze még nem volt túl nagy választék, nekem például egy C64-es gépem volt amin egyszerű programokat írogattam BASIC-en, de az általános suliban is tanultunk programozást már 3. osztálytól Logo nyelven. A Logo egyébként a mai napig is megállja a helyét, most is csak ajánlani tudom. Azóta viszont majdnem eltelt 20 év és szerencsére a lehetőségek száma is megsokszorozódott, szóval lesz miből válogatnom.

A következő néhány bejegyzésben olyan a programozást tanító játékokat fogok bemutatni, amelyek kifejezetten óvodás vagy általános iskolás gyerekek számára készültek. A válogatás és az értékelés is szubjektív, így csak a saját véleményemet tükrözi. Összeírtam azokat a jellemzőket, amelyeket én fontosnak tartok egy ilyen játéknál, igaz mindegyiknek egyik játék sem fog megfelelni:

  • Adjon teret az egyéni kreativitásnak, de tartalmazzon konkrét feladatokat is
  • Ne kelljen hozzá a számítógépet vagy a mobil telefont bekapcsolni
  • Legyen strapabíró, különösen a 3-6 éves gyerekeknek szánt játékoknál
  • Legyen bővíthető (akár saját) kiegészítőkkel
  • Egyénileg és többen is lehessen vele játszani (csapatban vagy egymás ellen)
  • Legyen megfizethető, mert a programozás mindenkié

2 megjegyzés:

  1. Gyerekként nagyon nem kedveltem a kis teknőst :) (Comenius Logo)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán túl korán találkoztál vele. Egyébként így visszagondolva a Prince Of Persia meg a Pre2 után kicsit komolyabb grafikát is használhattak volna.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.